Saltar apartados
  • UA
  • veu.ua.es
  • El MUA presenta l'exposició «La Mirada Tangible», de l'alacantí Adriano Carrillo

El MUA presenta l'exposició «La Mirada Tangible», de l'alacantí Adriano Carrillo

Alacant, divendres 24 de gener de 2020

L’exposició presenta una antologia de l’obra de l’escultor alacantí i mostra l’evolució de la seua obra, des dels murals en terracota, passant pels relleus de formigó policromat, fins a les pintures digitals dels darrers anys.

S'inaugura el divendres 24 de gener a les 19.00 hores a la Sala Sempere del MUA, i pot veure's fins al 26 de febrer de 2020.

img-expo

Amb el títol de la mirada tangible, el MUA presenta una antologia de l'obra d'Adriano Carrillo (Alacant, 1946) comissariada per José Piqueras.

Adriano pertany a la generació d’artistes que va irrompre amb força en el panorama alacantí fa més de quatre dècades i que formen part de la nostra història recent, tal com detalla el comissari de la mostra, José Piqueras. El recorregut expositiu està estructurat en apartats que donen compte de l’evolució de la seua obra, des dels murals en terracota (1970) i els seus relleus abstractes de formigó policromat de l’etapa del grup Integració (1971), fins a les pintures digitals dels últims anys.

L’escultor va centrar la seua investigació entre 1972 i 1974 en com la forma volumètrica creixia per a ocupar l’espai amb fustes assemblades, bronze o alabastre. A principis dels vuitanta es va deixar seduir pel joc rítmic de volums amb figures i «dones de foc», molt estilitzades i amb un sentit ascensional a manera de flamarades sòlides. Al final d’aquesta dècada, alguns encàrrecs públics el van acostar a altres materials (acer inoxidable, ferro...) amb els quals va poder muntar volums i dibuixar guspireigs lluminosos en l’espai. Adriano va dissenyar diverses d’aquestes escultures mitjançant l’aplicació pionera de mitjans informàtics. A principis dels noranta, l’artista dual es debatia entre pols oposats, absència i presència, caos i ordre.

El 2002, allunyant-se dels materials nobles tradicionals, va començar una nova manera de fer escultura, més lleugera i pictòrica, amb contraxapats i polièster, repintada amb acrílics. Amb aquesta tècnica va plantejar unes figures més populars en les quals traspua l’humor. No obstant això, aquest procés es va truncar per diversos motius –una crisi personal i de salut, així com la seua implicació en la política local com a regidor de Cultura– i les obres van quedar a mig fer, encara que va poder enllestir-les i exposar-les a partir del 2012. Desgraciadament, unes quantes van quedar destruïdes en l’incendi del seu estudi de Mutxamel el 2017. Els últims anys ha generat des de l’ordinador tota mena d’imatges, espais, artificis, grafismes i textures digitals. Colors, llums i ombres que ha exposat en galeries i llocs d’allò més heterodoxos i que, segons Piqueras, «cada dia llança sense contemplacions a les xarxes com a missatges d’un nàufrag a qui li falta alè però no l’ànim per a continuar creant».

MUA_exp1
MUA_exp2
MUA_exp3
MUA_exp4

 

VEU Revista cultural de la Universitat d'Alacant


Revista Cultural VEU
Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística
Universitat d'Alacant
Carretera Sant Vicent s/n
03690 Sant Vicent del Raspeig
Alacant (Spain)

Tel: (+34) 96 590 9593

Fax: (+34) 96 590 3464

Twitter: https://twitter.com/culturaenlaua

Facebook: http://facebook.com/culturaenlaua

Per a més informació: informacio@ua.es, i per a temes relacionats amb aquest servidor web: webmaster@ua.es

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel.: 96 590 3400 - Fax: 96 590 3464