Cicle d'exposicions de setembre a novembre de 2020 amb la Càtedra Miró de la UA

Alacant, 7 d'octubre 2020. Per M. Asunción Soria Pastor.

La Càtedra Antoni Miró de la UA, en la seua tasca de promoció i foment de l'art plàstic contemporani, programa durant els mesos de setembre a novembre de 2020 les següents exposicions a la Llotja de Sant Jordi, el Centre Ovidi Montllor, al Centre Cultural d'Alcoi i al Museu de la Universitat d'Alacant.

Temps d'art 2020

El Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) exposa a la sala El Cub les propostes plàstiques de Pep Cantó, Jaume Cremades i Andreu Alcaraz Valls, seleccionades per a les ajudes de producció d'exposicions que ofereix la Càtedra Antoni Miró i la Fundació Banco Sabadell.

Pep Cantó, amb les seues Pintures de l'ànima, pintures de vida, fa una crida de la lluita pels drets socials; ara i fa vuitanta anys; cuadres que denuncien injustícies socials; que advoquen per la lluita de gènere; que denuncien l'homofòbia; que mostren les horroroses conseqüències que les onades migratòries. I com no, quadres que sorgeixen d'aquest confinament, que ha marcat a la societat i la nostra vida actualment.

Jaume Cremades, amb l'exposició Étymon, pretén que l'espectador puga retornar a l'origen intuïtiu d'allò que som, establint noves associacions que canvien i amplien la nostra percepció de les coses i la nostra relació i connexió amb elles. L'obra pretén plasmar una bellesa estranya, que viu en simbiosi amb el desordre. Detalls que enalteixen una ansietat latent a través d'un entramat de línies que remet a la bellesa oculta darrere de les estructures vegetals i formes orgàniques pròpies de la naturalesa.

La col·lecció Memorial, d'Andreu Alcaraz Valls, pretén ser un viatge al passat, un exercici de recuperació de records. La infància és considerada com l'etapa més feliç i innocent de les nostres vides i, no obstant això, els fets esdevinguts durant la mateixa es van desdibuixant en la memòria amb el pas del temps. Memorial és un viatge al passat, un exercici de recuperació de records. La infància és considerada com l'etapa més feliç i innocent de les nostres vides i, no obstant això, els fets esdevinguts durant la mateixa es van desdibuixant en la memòria amb el pas del temps.

Més informació en la pàgina web del MUA

Jo també sòc quàntic, Shuzo Azuchi Gulliver

Nascut en la prefectura de Shiga, el Japó, en 1947, Shuzo Azuchi Gulliver ha dedicat la seua llarga trajectòria professional en l'exploració de temes i motius cinematogràfics i la seua relació amb les arts visuals.

Va començar els seus primers projectes en relació amb el cinema en 1967 a Tòquio. Allà, es va unir a un escenari en què l'art es mostrava fora dels espais de la galeria i el cinema es va expandir a diverses projeccions, o es va desplaçar completament fora de pantalla. Aquesta dinàmica barreja interdisciplinària es va desplegar en el rerefons d'una expansiva cultura juvenil de postguerra que es va convertir en psicodèliques mundials i va encendre debats crítics sobre tecnologia, política i relacions japoneses-nord-americanes.

Mentre que els experiments radicals de Gulliver amb el cinema es van concentrar en els anys seixanta. Avui dia, continua treballant com a artista en els camps de l'escultura, la performance i els nous mitjans.

Fonts: Catàleg i article de The New Yorker al voltant de Shuzo Azuchi Gulliver

La Pintura de Fuencisla Francés
  • Del 30 de setembre al 27 de novembre 2020.
  • De dilluns a divendres d'11.30 a 13.30 i de 17.30 a 20.30 h.
  • Centre Cultural d'Alcoi.

«Existeix una filosofia del fragment adherit a la superfície del quadre: trossos de paper o d'altres materials, amb la seua forma pròpia i cromatisme, en comptes de taques de pintura. En l'etapa inicial de l'art de les avantguardes, a aquesta manera de fer se la va denominar collage.

Fuencisla Francés adopta aquesta filosofia a través de totes les seues obres i no és cap excepció aquesta exposició. Els seus fragments de paper, triangulars, rectangulars o de moltes altres formes, oscil·len una gran varietat cromàtica, per exemple, entre el gris i el negre, amb la qualitat de vidres més o menys foscos. Els fragments inunden les seues obres i els seus pensaments adopten una aparença semblant, que es mostra en un quadern obert tant obra d'art com els grans formats exposats i a la disposició de tots aquells visitants que desitgen gaudir de l'exposició; allí sorgeixen purs grafismes que obeeixen a les mateixes lleis que els fragments materials solts ("fer-se preguntes", "fils invisibles", "intenció"...) associats a la seua obra plàstica».

Catàleg

Temps d'Art, Paco Sempere/ David Trujillo
  • De l'1 d'octubre al 29 de novembre de 2020.
  • De dilluns a dissabte d'11.30 a 13.30 h i de 17.30 a 20.00 h, diumenges i festius és d'11.30 a 13.30 h.
  • Llotja de Sant Jordi, Alcoi.

La Universitat d'Alacant i la Càtedra d'Art Contemporani Antoni Miró de la UA han programat l'exposició Temps d'Art. La mostra exposarà les propostes plàstiques de Paco Sempere i David Trujillo, tots dos són artistes seleccionats en la convocatòria d'ajudes per a la producció d'exposicions que ofereix la Càtedra amb la Fundació Banco Sabadell.

Paco Sempere presenta L'inefable Wabi-Sabi, un projecte escultòric realitzat amb fusta tallada que cerca una poètica de la imprecisió. Sempere resol els volums de les obres mitjançant l'ús del foc, respectant l'acabat de les superfícies carbonitzades per a observar la seua plasticitat. Amb la seua proposta Cartografies de l'element invisible, David Trujillo convida a reflexionar sobre l'espai (hertzià) ocult, electromagnètic i intangible que ens embolica, travessa i interacciona amb l'espai físic, i el fa mitjançant la presa de dades i el seu posterior procés de sonorització i visualització a través de l'art.

Catàleg

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant