TESA en concert

Falta cartel nuevo

La Universitat d'Alacant i el  Consell d'Estudiants de la UA   organitzen un concert protagonitzat per la rapera valenciana Tesa. Tesaposseeix un estil únic que l'ha portada a ser un referent de l'escena urbana valenciana. La seua música, que mescla hip-hop clàssic amb música electrònica i altres influències urbanes, part de tres constants fonamentals: Arrels, Feminisme i Festa. Tesa destaca per ser de les poques dones que es dediquen de manera activa a la difusió i reivindicació del rap en llengua valenciana.

Sobre Tesa

Teresa (Tesa) va nàixer en 1985 en el municipi valencià d'Almussafes. És llicenciada en psicologia, actualment és professora de Formació professional, i compagina la seua carrera professional amb la seua passió artística, la música rap. Entre les seues col·laboracions destaquen el programa  Sessió golfa , de la ràdio pública valenciana À punt .

Inicialment no va tenir contacte amb la música rap, ja que va estar influenciada per altres estils musicals, sobretot del punk. Els grups que més han marcat el seu estil musical són  Eskorbuto, Extremoduro, o Litxis, el compositor de la cabra mecànica entre altres. Dins del panoráma de la música valenciana  caldria destacar Sva-ters, La Gossa Sorda o Al Tall. De fet ella mateixa es defineix en una entrevista : «Jo no sóc rapera de cuna, m'he criat en el punk»

En relació amb la seua carrera musical, l'hem poguda escoltar en col·laboracions com ‘Gresca de la contornà’ en el disc Rasguño,  Desperta Hierro  (2015), i amb altres formacions com El Delito y Tiesa i el Viento de Poniente, la qual va obtenir una nominació a els  Premis Ovidi Montllor  2014.

Entre els seus treballs discogràfics destaquen:

• 2017:  Al-Tesa  (Autoedició)
  • 2019:  Rural  (Halley Supernova)

Consulta la resta de la programació de l'Agenda Cultural de la Universitat d'Alacant (ACUAper als mesos d'abril a juny de 2021.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer