• L'Acte anual de l'Arxiu de la Democràcia UA.. donats per ell i la seua família en el MUA

Alacant, 2 de desembre de 2020

El dilluns 14 de desembre, l'Arxiu de la Democràcia de la Universitat d'Alacant celebra el seu tradicional Acte Anual amb el qual reconeix el treball i la generositat de les persones que han fet donacions de documentació als seus fons. Enguany, a més, es rendirà un homenatge a la figura d'Enrique Cerdán Tato, escriptor, crític literari, professor, periodista i cronista d'Alacant, la seua ciutat natal, inaugurant a continuació l'exposició «Enrique Cerdán Tato. Memòria del compromís» a la Sala Polivalent el Museu de la Universitat d'Alacant, amb la intervenció d'alguns dels comissaris d'aquesta (Beatriz Bustos Mendoza, Francisco Moreno Sáez, José Carlos Rovira Soler y Manuel Valero Gómez).

• Celebració de l'acte anual: Dilluns 14 de desembre, a les 20.00 hores.
  • Lloc: Museu de la Universitat d'Alacant (MUA)
  • Exposició: Del 14 de desembre de 2020 al 17 de gener de 2021 al MUA, i des del 20 de gener de 2021 a la Sede Ciutat d'Alacant.
  • Organitza: Arxiu de la Democràcia i Vicerectorat de Cultura, Esport i Llengües

Veure la retransmissió de l'acte

Fotografies de l'acte

Enrique Cerdán Tato
(Alacant, 1930-2013) va ser escriptor, crític literari, periodista i destacada personalitat de la cultura i vida política alacantines. Va participar activament en diverses associacions professionals i moviments ciutadans. La seua important aportació en les múltiples facetes de la seua vida pública li va valdre el reconeixement de distincions i premis, entre els quals destaca el Premi de les Lletres Valencianes concedit en 1991. La Universitat d'Alacant li va atorgar el Premi Maisonnave en 2010 pel seu defensa dels drets i de les llibertats.

En 2008 la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes li va dedicar un portal d'autor

Membre del Consell Assessor de l'Arxiu de la Democràcia, el seu extens arxiu personal va ser donat per les seues filles a l'Arxiu de la Democràcia al juny de 2018.

Accés al Catàleg de l'exposició "Enrique Cerdán Tato. Memòria del compromís".

Web del portal de l'AD sobre Enrique Cerdán Tato amb el catàleg documental de les seues donacions.

Enrique Cerdán Tato y aquel gran caimán de humo, per Manuel Valero Gómez.

carrusel01
carrsuel18

Vídeo del evento

Reproducir

Amb motiu de l'exposició «Enrique Cerdán Tato. Memòria del compromís», la Cadena Ser entrevista a José María Perea, coordinador del Consell Assessor de l'Arxiu de la Democràcia de la UA.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer