Cinema en VOS en Seu Sant Ferran

Alacant, dimarts 3 de febrer de 2020

Aquest cicle de cinema, obert a tota la ciutadania i que les seues deu sessions componen a més un curs per a les persones que vulguen matricular-se, pretén aprofundir en els secrets del Setè Art i cobrir un buit en la Universitat d'Alacant, que no compta amb estudis superiors en aquest àmbit.

Les projeccions de les pel·lícules en versió original ajuda també a l'aprenentatge d'idiomes.

La metodologia de cada sessió estarà conformada per la presentació de la pel·lícula a càrrec d'un crític alacantí o professor de la UA, la projecció de la pel·lícula en versió original amb subtítols en espanyol i un debat posterior (40-50 minuts) amb la participació dels assistents.

PROGRAMACIÓ:

Totes les projeccions tindran lloc en la Seu ciutat d'Alacant de c/ Sant Ferran a les 19.00 hores.

Març 2020: Cicle AGNÈS VARDA, LA LLIBERTAT DE LA NOUVELLE VAGUE

La directora francesa Agnès Varda (Brussel·les, 1928 - París, 2019) va ser considerada per alguns crítics de cinema «l'àvia de la Nova Ona» (Nouvelle vague) i una de les pioneres del cinema fet per dones i del cinema feminista. Les seues pel·lícules, documentals i vídeo-instal·lacions guarden un caràcter realista i social. Tota la seua obra presenta un estil experimental distintiu. Al llarg de la seua trajectòria va rebre nombrosos premis, entre ells en 1985 amb la pel·lícula Sans toit ni loi (Sin techo ni ley) va obtenir el Lleó d'Or del Festival de Cinema de Venècia i la seua biografia documentada a Las playas de Agnès el Premi César en 2009 o el Premi René Clair de l'Acadèmia francesa. En 2017, va rebre l'Óscar Honorífic per la seua carrera.

Dimarts 10: CLÉO DE 5 À 7 (Cléo de 5 a 7, 1961)
Dimarts 17: SANS TOIT NI LOI (Sin techo ni ley, 1985)
Dimarts 24: VISAGES VILLAGES (Caras y lugares, 2017)
Dimarts 31: VARDA BY AGNÈS (Varda por Agnés, 2019)

Cleo de 5 a 7 Sense sostre ni llei Cares i llocs Varda per Agnès

Abril 2020: Cicle KATHRYN BIGELOW EN ELS NORANTA

La directora, guionista i productora estatunidenca Kathryn Ann Bigelow (Sant Carles, Califòrnia; 1951) és especialment coneguda per pel·lícules com Near Dark, Point Break i, la guanyadora d'un Óscar, The Hurt Locker. És la primera i única dona en la història que ha guanyat l'Óscar al millor director i el premi al millor director del Sindicat de directors dels Estats Units; tots dos per The Hurt Locker.

Dimarts 7: STRANGE DAYS (Días extraños, 1995)
Dimarts 28: POINT BREAK (Le llaman Bodhi, 1991)

Dies estranys Li criden Bodhi

Maig 2020: Cicle KIRK DOUGLAS ETERNO

El reconegut actor i productor estatunidenc Kirk Douglas, el vertader nom del qual és Issur Danielovitch Demsky, va naixer a Nova York en 1916. Entre els seus papers destaquen la interpretació del pintor Vincent van Gogh en El loco del pelo rojo i com el protagonista d'Espartaco, pel·lícula de Stanley Kubrick. Per la seua extensa i reconeguda carrera va rebre un Premi Óscar honorífic en 1996. És pare del també actor Michael Douglas. Després de l'actriu Olivia d'Havilland, és el supervivent més longeu dels actors del cinema clàssic de Hollywood, ja que només ells han superat els cent anys.

Dimarts 5: ACE IN THE HOLE (El Gran Carnaval, Billy Wilder, 1951)
Dimarts 12: THE BAD AND THE BEAUTIFUL (Cautivos del mal, Vincente Minnelli, 1952)
Dimarts 19: GUNFIGHT AT THE O.K. CORRAL (Duelo de titanes, John Sturges, 1957)
Dimarts 26: THERE WAS A CROOKED MAN... (El Día de los Tramposos, Joseph L. Mankiewicz, 1970)

El gran carnestoltes Captius del mal Duel de titanes El dia dels tramposos

L'entrada lliure limitada a l'aforament per a alumnes no interessats en certificat.

Per als matriculats en el curs: L'assistència és obligatòria, i la participació activa serà tinguda molt en compte. Els matriculats hauran de lliurar una opinió personal sobre cadascuna de les pel·lícules projectades que serà avaluada pels coordinadors.

Coordinadors: Israel Gil i Raúl García.