Dansa al Paranimf: Trobada amb el coreògraf Sharon Fridman

Alacant, 6 de febrer de 2020

La dansa arriba al Paranimf de la UA el dimecres 25 de març a les 20.00 hores amb una trobada amb Sharon Fridman, jove coreògraf israelià establit a Espanya que ha rebut entre altres el Premi Max al Millor Espectacle de Dansa de 2015 per Free Fall (Cia. Sharon Fridman) i el Premi Max a la Millor Coreografia de 2019 per Erritu (Cia. Kukai Dantza).

Entrada lliure.

El contingut d'aquesta activitat, pertanyent a la programació d'arts escèniques ACUA, és doble.

Actuació de Sharon Fridman amb Carlos Peñalver

Primerament, assistirem a l'actuació d'un duo amb el qual Sharon Fridman torna a les taules. I ho fa submergint-se en l'arrel del moviment, el qual ha investigat durant els últims 10 anys. Per a aquesta ocasió ha convidat el ballarí Carlos Peñalver (ballarí i director de l'Aula de Dansa de la UA), amb el qual transita un camí íntim i intens dialogant a través dels cossos sobre la creació de centres que permeten balancejar l'equilibri, i continua amb la seua exploració dels límits.

Projecció de la pel·lícula-documental NIDO

A continuació, es projectarà la pel·lícula-documental NIDOsobre el projecte artístic-social Rizoma, que uneix centenars de persones de totes les edats i condicions amb un objectiu principal: trobar la veritat del seu moviment. Des del seu naixement en el 2012, s'ha celebrat una vegada a l'any en un lloc diferent, amb entre 60 i 100 participants residents d'aqueixa ciutat. París, Cali, Rovereto, Hong Kong, Terscheling, Bassano del Grapa i Madrid van ser els punts de celebració. El següent serà a Jerusalem, al juny de 2020.

En finalitzar la presentació, s'obrirà un temps per a compartir impressions amb el públic sobre la vivència i poder continuar desenvolupant aquesta nova proposta.

Sharon Fridman (Pardess Hana, Israel, 1980)

Descobreix la dansa als 7 anys quan ingressa en una companyia local de folklore israelià.

Anys més tard s'uneix a la companyia professional Anat Tadmor Company i posteriorment és acceptat en les prestigioses Quibuts Contemporary Danse Company i Vertigo Danse Company de Jerusalem.

Amb 26 anys recala a Europa i decideix establir-se a Madrid, on posa en marxa els seus propis projectes com a director artístic i coreògraf fundant la Companyia Sharon Fridman.

Al llarg de la seua carrera, tant ell com la seua companyia han obtingut diferents premis i guardons entre els quals destaquen el Premi Max al Millor Espectacle de Dansa de 2015 per Free Fall (Cia. Sharon Fridman) i el Premi Max a la Millor Coreografia de 2019 per Erritu (Cia. Kukai Dantza).

Grans formacions nacionals i internacionals com el Ballet Nacional de Paraguai, Vertigo Dance Company, Compagnie Jus de la Vie d'Estocolm, Collettivo Cinetico d'Itàlia, Bora Art Project Company de Seül, Theater Bielefeld, LaMov Companyia de Dansa, Kukai Dantza i la Companyia Nacional de Dansa, tenen en el seu repertori creacions de Sharon Fridman.

A l'octubre de 2018, Sharon Fridman es converteix en artista resident del Teatre Francisco Rabal-Ajuntament de Pinto.

En l'actualitat treballa en el desenvolupament de la seua pròpia tècnica dins del camp del contact improvisation: "Contact to Creation".

Font: https://www.sharon-fridman.com

Coneix la resta de la programació d'ACUA per a aquest quadrimestre: