V Certamen Escolar de Teatre Grecollatí

Alacant, 10 de febrer de 2020

De l'11 al 15 de maig se celebrarà el V Certamen Escolar de Teatre Grecollatí organitzat per la Universitat d'Alacant i la Societat Espanyola d'Estudis Clàssics. Aquest festival escènic té com a objectiu fomentar entre l'alumnat de l'ESO el gust pel teatre en general i pel teatre clàssic en particular, així com incentivar la creació de muntatges de textos grecollatins.

La programació per a aquesta nova edició 2020 està composta per cinc obres teatrals de diferents centres d'educació secundària. Estudiants de diferents instituts assistiran com a públic, a més dels integrants dels cinc grups teatrals que posaran sobre les taules les obres seleccionades per a aquesta edició: IES Gran Via (Alacant); IES María Blasco (San vicente del Raspeig); IES Monastil (Elda); IES Sant Blas (Alacant); IES Pascual Carrión (Saix) i IES Les Fonts. (Villena).

Les representacions tindran lloc en la Sala d'actes del Col·legi Major de la UA des del dilluns 11 al divendres 15 de maig.

El fermall final del certamen serà el dia 15 de maig amb el tradicional lliurament de premis. Durant l'acte, a més del millor grup i obra, el jurat també resoldrà el lliurament d'esments a la millor adreça, escenografia i treball actoral.

PROGRAMACIÓ

Col·legi Major de la UA

• Dilluns 11 de maig, 12.00 hores -  A PROPÓSITO DE PLAUTO, de Tito Maccio Plauto
  • Dimarts 12 de maig, 12.00 hores - EL DIÁLOGO DE LOS MUERTOS, de Luciano de Samósata
  • Dimecres 13 de maig, 10.00 hores - LAS TROYANAS, d'Eurípides
  • Dimecres 13 de maig, 12.30 horas - LISÍSTRATA, d'Aristófanes
  • Dijous 14 de maig, 12.00 hores - LAS ASAMBLEISTAS, d'Aristófanes
  • Divendres 15 de maig, 10.00 hores - PLUTO, d'Aristòfanes.
  • Divendres 15 de maig, 12.30 hores - ANTÍGONA, de Sòfocles.

LES OBRES

A PROPÓSITO DE PLAUTO, de Tito Maccio Plauto

EL DIÁLOGO DE LOS MUERTOS, de Luciano de Samósata

LAS TROYANAS, d'Eurípides