• La UA se suma al Concert Universitari 'Músi.. poetes' per a celebrar el dia de Sant Joan

La UA se suma al Concert Universitari 'Música de poetes' per a celebrar el dia de Sant Joan

Actualització del dijous 2 de juliol de 2020.

Vídeo recopilatori del concert que va tenir lloc el 23 de juny, a les 13.30 hores:

Catorze universitats de la Xarxa Vives participen en aquest concert, via Instagram, el 23 de juny.

Artistes catalans, valencians, balears i andorrans interpretaran les seues versions preferides de la poesia catalana musicada.

Alacant, dimarts 16 de juny de 2020.

La Universitat d'Alacant se suma al Concert Universitari "Música de Poetes", una iniciativa de la Xarxa Vives d'Universitats per a celebrar la nit de Sant Joan i agrair a la comunitat universitària l'esforç realitzat en els últims mesos amb motiu de la pandèmia. El concert tindrà lloc dimarts que ve 23 de juny a partir de les 11.30 hores, i s'emetrà a través del compte d' Instagram Live de cada universitat o artista participant. Aquesta plataforma permet seguir els concerts en directe i en diferit fins a les 24 hores posteriors.

En total, catorze universitats concorren en aquesta proposta que comptarà amb les actuacions d'artistes catalans, valencians, balears i andorrans que interpretaran les seues versions preferides de la poesia en català musicada. Concretament, la Universitat d'Alacant col·labora amb l'actuació de l'artista Andreu Valor, que obrirà les actuacions.

Web oficial del concert : https://www.vives.org/programes/cultura/concert-de-sant-joan-musica-de-poetes

Els organitzadors afirmen que la iniciativa naix com una mostra d'agraïment als estudiants, personal d'administració, i personal docent i investigador de les universitats "que de manera exemplar han demostrat una enorme capacitat d'adaptació i resposta davant un context de canvi i incertesa sense precedents". Amb aquest concert, les universitats participants, sota el paraigua de la Xarxa Vives, volen reivindicar el paper de la cultura, la ciència i l'educació per a superar l'actual crisi. A més, aquesta proposta permetrà conjuminar una mostra diversa de territoris, accents i intèrprets.

Programa:

Segueix també l'Instagram de la @Xarxa_Vives

Andreu Valor

Andreu Valor  (Cocentaina, Alacant, 1978) forma part de l'escena de la cançó valenciana en català.

La seua vinculació amb la música ha sigut constant. L'any 2000 crea, al costat d'altres companys, el seu primer grup, amb el qual durà a terme la seua iniciació al llarg de vuit anys.

En el 2008, després de la dissolució del grup, decideix caminar en solitari i comença a exposar els seus temes propis, compostos ja amb una temàtica social important, que encara perdura. Moltes de les seues cançons estan plenes de missatges destinats a la defensa cultural i del territori, a la dignificació social, a la presa de consciència i a la cerca de la plena llibertat individual.

Fins avui compta amb set treballs editats, els dos últims de 2018:   Un concert de 10 anys   i   Poemitza't  .