• Dansa contemporània en el Paranimf amb «Nea..a a l'home primitiu amb l'home contemporani

Dansa contemporània en el Paranimf amb «Neanderthal», un viatge que connecta a l'home primitiu amb l'home contemporani

Alacant, 28 de setembre de 2020

Neanderthal és l'epopeia humana. És el nostre cosí (no tan) llunyà alçant-se
abans que el Sapiens. És el ball dels xamans. És la manipulació de la consciència col·lectiva. És l'ahir i l'avui. És dansa, música en directe, teatre i videoart al servei de la bellesa. Sentir l'essència de l'ésser humà primitiu en l'ésser humà d'avui.

Neanderthal podria ser com aquell disc d'or que porten les sondes Voyager llançades en 1977, aquell disc amb gravats i sons de la terra que va ser llançat a l'espai amb l'esperança que una altra civilització les trobe i ens trobe. Mapes, dibuixos, sons, músiques del món, discursos del president Jim Carter… Però potser aqueixa civilització que el trobe siguem nosaltres mateixos dins de quaranta mil anys.

Com ens veurà la civilització que ens succeïsca?

El dimecres 18 de novembre, a les 20.00 hores, la programació d'arts escèniques de la UA ACUA presenta en el seu Paranimf Neanderthal . En aquest espectacle, la companyia de dansa David Vento s'uneix al músic Silberius d'Ura, Neonymus, i a l'estudi Logela Multimèdia per a oferir un mix en el qual dansa, breaking, circ, teatre físic i arts visuals entren en ressonància en una experiència creativa singular i potent.

«Neanderthal proposa un recorregut escènic i sonor en el qual redescobrim les nostres formes primitives i contemporànies, la influència del ritu en la transmissió de missatges de caràcter tribal. Com l'home d'avui brega amb la informació, quins ritus troba, inventa o recicla, i com es transforma quan els assimila i intentar oposar-s'hi, evadir-los o perpetuar-los.»

Neanderthal ha sigut premi FETEN 2020 al millor espectacle de nit.

Idea i direcció: David Vento.

Programa de mà

Entrada: 5€

Mesures per a complir les instruccions de les autoritats sanitàries davant el COVID-19 en el Paranimf durant les actuacions.

nearthental-david-vento-3
nearthental-david-vento-4
nearthental-david-vento-5
nean1
1n

NEANDERTHAL - Danse Theatre from Invent Productions on Vimeo .

Pàgina de Facebook de Neanderthal Danse Theater - David Vento

Coneix la resta de la programació d'arts escèniques ACUA per al primer quadrimestre del curs 2020-21: https://veu.ua.es/agenda

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer