La Universitat d'Alacant commemora el Centenari del naixement de Mario Benedetti

Alacant, 11 de setembre de 2020

El dilluns 14 de setembre farà 100 anys del naixement de Mario Benedetti. Amb aquest motiu, la Universitat d’Alacant, a través del Centre d’Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti (CeMaB) organitza un acte commemoratiu d’aquesta efemèride al Campus (plaça Amèrica. Davant de la Torre de Control).

L’acte tindrà lloc a les 11.00 hores amb la intervenció del rector de la UA, Manuel Palomar, qui estarà acompanyat per Carles Cortés, vicerector de Cultura, Esport i Llengües; Juan Llopis, vicerector de Relacions Internacionals; Rafael Muñoz, vicerector d’Investigació i Transferència del Coneixement; Eva Valero, directora del CeMaB; i pels exdirectors del CeMaB José Carlos Rovira i Carmen Alemany.

Després de les intervencions institucionals, es llegirà el poema «Zapping de siglos», amb la participació d’una alumna de la UA.

La directora del CeMaB, Eva Valero, desgranarà en la seua intervenció el contingut de dues exposicions i la resta d'activitats commemoratives del centenari que ha preparat el Centre amb motiu d’aquesta celebració.

El mateix dilluns, a la sala Aifos del campus (edifici III de Filosofia i Lletres), es presenta l'exposició "Mario Benedetti y la Universidad de Alicante (1990-2003): Defensa de la alegría".

L’estreta relació del poeta amb la nostra institució, per la qual va ser investit doctor honoris causa, es remunta a la fi del segle passat. El Centre d’Estudis Literaris Iberoamericans Mario Benedetti custodia una part del llegat del poeta de la que va ser la seua biblioteca madrilenya.

Actualització de 15 de setembre de 2020

Centenario_Benedetti1