Els amants. 25 anys de vacances, homenatge a Ovidi Montllor. El Diluvi en concert

El grup musical de mestissatge mediterrani de l'Alcoià,   El Diluvi  , presenta la gira  Els amants , una nova mirada personal que es torna a trobar amb la d'Ovidi Montllor, ara que fa 25 anys que va faltar. El concert se celebrarà el dimecres 5 de maig, a les 19.00 hores, dins de la Programació d'Arts Escèniques ACUA abril-junio 2021

Entrades a la venda a través de instanticket (veu.ua.es/entrades), amb un preu de 10 €.

Espectacle en valencià.

Per a complir les mesures de seguretat pertinents, el Paranimf només habilitarà 194 butaques, individuals, sense convivents, caldrà mantenir 1,5 metres de distància i és obligatori l'ús de màscara: Vegeu mesures per a complir les instruccions de les autoritats sanitàries davant la COVID-19 al Paranimf durant les actuacions.

Nascuts l'any 2011, la seua proposta va sorprendre des del principi gràcies a una actualització dels poemes musicals d'Ovidi Montllor, passada pel filtre folk, amb una veu femenina molt personal al capdavant i instruments com la bandúrria o el violí.

La producció discografíca d'El Diluvi ha tingut com a últim treball  Junteu-vos  (2019 Halley Records), que constitueix una revolució del seu conegut folk festiu, més arriscat, amb lletres que apel·len a la construcció de la col·lectivitat, a ajudar-se mútuament i, novament, al clàssic «Junteu-vos» d'Ovidi Montllor. Amb ell, l'agrupació seguia el camí obert pels elepés  Alegria   (2015 CC) i  Ànima  (2017 CC), en què fusionava amb naturalitat diversos estils musicals com cúmbia, reggae, rumba i folk d'arrel.

La seua gira  Els amants  és ara una manera de reinventar-se, recuperant l'essència dels seus inicis i, alhora, fent un particular homenatge al seu gran mestre i inspirador, Ovidi Montllor.

Segons paraules del seu habitual director escènic i artístic, Martín Torras: "Els Amants és poesia, poesia dita, parlada, poesia escènica, teatral, poesia visual, poesia musical, instrumental, directa al cor, directa a l’emoció, directa a l’ànima del que ja s’estima l’Ovidi i del que encara no sap que el començarà a estimar. I tot això ho fem perquè volem. Perquè de voler a volar només hi ha una lletra que balla. I El Diluvi les fa ballar totes. I amb alegria."

TV3 a la carta: El Diluvi té nou disc, «Junteu-vos»

Alicante Plaza: "Amb 'Junteu-vos' volem recordar l'essència ovidenca de 'El Diluvi' dels inicis"

Actualización (7/5/2021): Àlbum de fotos del concert en el Facebook de @CulturaenlaUA

Coneix la resta de la programació d'ACUA per a aquest quadrimestre:

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer