• Teatre i dansa - Notícies publicades en Març, 2021
  • Dijous, 4
  • elfestigenerico

Gira d'actuacions de «El festí dels bèsties» per l'Aula de Dansa de la UA

Estrenada en el Paranimf al novembre de 2020, aquesta peça parteix de l'exploració de l'inconscient, del salvatge de l'ésser humà, on es confronten les atraccions i les pors. L'obra de dansa, dirigida per Carlos Peñalver, es va teixint entre les històries paral·leles de diferents personatges que s'enfronten a un viatge dionisíaco, on les normes socials i els tabús no existeixen.

• gentequehablasolagenerico

Gira d'actuacions de «Gent que parla sola» per l'Aula de Teatre de la UPUA

24 d'abril - Casa de Cultura de La Romana - 19.30 h.

29 d'abril - Elda - 20.00 h.

Sota la direcció de Begoña Tenés, el  grup de teatre de la UPUA va posar en escena en el Paranimf Gent que parla sola, amb text del dramaturg alacantí Juan Luís Mira, el 4 de novembre de 2020. L'obra mostra la soledat que s'amaga després de l'aparent excés de comunicació.

• Dimecres, 3
  • Medeagenerico

Gira d'actuacions de «Medea» per l'Aula de Teatre de la UA

Dimecres 31 de març de 2021 - Teatre Castelar (Elda) - 20.00 h.

Dissabte 24 d'abril de 2021 - Los Montesinos - 20.00 h.

Diumenge 23 de maig de 2021 - Casa de Cultura de La Romana - 19.30 h.

El grup clàssic de l'Aula de Teatre de la UA, dirigit per Xiomara Wander-Berghe, va estrenar Medea,  en el Paranimf de la UA, el 16 d'octubre de 2020, segons la versió d'Andrés Lima sobre textos de Sèneca. L'obra ofereix una nova visió sobre una textualitat travessada per la foscor i el desemparament d'una dona que rebutja la compassió aliena i, sobretot, l'autocompassió. Una experiència que convida a submergir-se en l'univers d'un ésser humà que ha travessat el llindar del dolor i la desesperança.

• bellcadavergenerico

Gira d'actuacions de «Un bonic cadàver» per l'Aula de Teatre de la UA

Diumenge 28 de març  - Casa de Cultura de La Romana - 19.30 hores

Dissabte 17 d'abril - Los Montesinos - 20.00 hores

Dijous 27 de maig - Elda - 20.00 hores

L'obra de creació col·lectiva sobre la mort del grup de teatre contemporani de l'Aula de teatre de la UA dirigit per Iván Jiménez, que va ser estrenada en el Paranimf al novembre de 2020, continua visitant escenaris de la província.

¿Com afronten la mort els joves?. En format de comèdia juvenil, el drama i la tragèdia palpiten sota l'escorça dels personatges. Per les seues clivelles es filtra la vida. 18 actrius i actors interpreten i donen vida a la banda sonora d'aquesta bogeria que ens mostra a una generació perduda. Una generació que cerca desesperadament obtenir respostes a les qüestions importants.

• 8MSC

El Servei de Cultura commemora el Dia Internacional de la Dona oferint dues activitats online i set exposicions presencials

L'emissió del divertit i reivindicatiu muntatge de MICROmaqué?, de ClownDestino Teatre, una conferència sobre el canvi de la visió de la dona al cinema al llarg de 120 anys, l'exposició de dues peces selccionadas dels fons del MUA, procedents de les diferents edicions de les Convocatòries d'Arts Visuals Mulier, Mulieris, i sis exposicions itinerants per Seus i Aules universitàries i diferents municipis de la província d'Alacant, són les aportacions del Servei de Cultura UA a la Programació General UA per a commemorar el Dia Internacional de la Dona.

CulturaExposicionsTeatre i dansaCinema
  • Dimarts, 2
  • acuamarzo

La programació d'ACUA per al mes de març ens convida a gaudir de l'humor, l'òpera, el teatre i la música clàssica

Del 4 al 25 de març 2021

Quatre espectacles en línia constitueixen l'atractiva proposta d'arts escèniques ACUA de març que arranca el dijous 4 amb ¿Micromaqué?, de ClownDestino Teatro, i continuarà el dia 11 amb la retransmissió de l'òpera L'Elisir d'amore, de la Coral de la UA. La representació de La Marea el 18, per l'Aula de Teatre de la UA, el muntatge pel qual va obtenir 18 premis en certàmens internacionals, i la vetlada de música clàssica, amb dos concerts de l'OFUA i el Quartet de corda de la UA el 25 de març, completen el variat programa.

A més, podrem visitar vuit noves exposicions en el MUA i a la Sala Aifos.

CulturaExposicionsTeatre i dansaMúsica

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant